A Blackmagic Design DaVinci Resolve Studio a színkorrekció és a videó- és hangszerkesztés elsőszámú megoldása Mac OS X, Windows és Linux platformokon. A DaVinci Resolve Studio szoftver minden más rendszernél több valós idejű színkorrekciós funkciót támogat, mivel nem korlátozza a számítógép teljesítménye, amelyen fut. Download only.
Ezt a teljesítménybeli korlátot a GPU-kon keresztül történő számítás gyorsításával oldja meg a valós idejű számításokhoz, még a rendkívül összetett projektek esetében is. A DaVinci Resolve Studio fantasztikus teljesítményt kínál alacsony költségek mellett, és a teljesítmény további GPU-k hozzáadásával skálázható a 4K felbontás, a sztereoszkópikus videó vagy a Blackmagic Cinema Camera, ARRI, RED és Sony F65, F55 vagy F5 kamerák RAW fájljaival való valós idejű munka érdekében. A DaVinci Resolve kompatibilis a Mac OS, a Windows és a Linux operációs rendszerrel.
A DaVinci Resolve 17 egy jelentős frissítés, amely több mint 100 új funkciót és több mint 200 fejlesztést hoz. A színkorrekcióra szolgáló Color rész új funkciókat tartalmaz a HDR videók feldolgozásához, újratervezett eszközöket az elsődleges színkorrekcióhoz, mesterséges intelligencia algoritmusokon alapuló automatikus maszkokat és még sok más új funkciót! A Fairlight szekció optimalizált funkciókat kínál a billentyűzet és egér segítségével történő szelekciók létrehozásához, valamint az új Fairlight Audio Core architektúrát, beleértve a több mint 2000 sávot támogató új FlexBus technológiát. A videoszerkesztési részek új metaadat-kijelzőkkel, a hangsávok zoomolásával a pontosabb szerkesztés érdekében, automatikus felvétel-újrakompozíciós funkciókkal és egyéb új funkciókkal bővültek. A Fusion szekció kompozícióit mostantól feliratként vagy keverési effektként is használhatja például a Vágás és a Szerkesztés szekcióban.
Színes szekció
A DaVinci Resolve 17 fantasztikus új funkciókat tartalmaz a színezők számára, beleértve a továbbfejlesztett maszkkészítést, a jobb mérőeszközöket, a 17 pontos LUT-táblák támogatását és még sok mást! A HDR-videók új színszerkesztési funkciói lehetővé teszik az elsődleges színkorrekciós eszközök tartományainak pontosabb beállítását, beleértve az egyes zónák expozíciójának és telítettségének külön-külön történő beállítását. Szintén teljesen újdonság a deformációs rács alapú korrekció, amely lehetővé teszi két paraméter - a szín és a telítettség - egyidejű beállítását. A beállítás a rácsvezérlő pontok húzásával történik.
A 17. verzió jelentős egyszerűsítést jelent az emberi sziluettek szelektív korrekciója terén is. A Magic Mask eszköz a DaVinci Neural Engine magját használja a teljes karakterek vagy testrészek automatikus maszkjának létrehozására. Természetesen lehetőség van a maszk utólagos kézi beállítására, valamint a céltárgy mozgásának automatikus követésére.
A színkezelő rendszer is jelentős javuláson ment keresztül. A DaVinci Wide Gamut és a DaVinci Intermediate sokoldalúan használható színterek, amelyek túlmutatnak a BT.2020, az ARRI Wide Gamut és az ACES AP1 szabványokon, és bármilyen anyag teljesen veszteségmentes szerkesztését garantálják.
Fairlight szakasz
A DaVinci Resolve 17 a Fairlight szekció történetének legnagyobb frissítését vezeti be az audio utómunkákhoz. A hangsáv-szerkesztési funkciókat a Fairlight Audio Editor, valamint maga a Fairlight Audio Core is továbbfejlesztették, jobban kihasználva a CPU és az opcionális Fairlight Audio Accelerator kártya képességeit. Az eredmény akár 2000 hangsáv valós idejű feldolgozása, beleértve az equalizer, dinamika és akár 6 plug-in sávonként! Az új FlexBus architektúra pedig akár 26 csatornás, széles, sokoldalú buszokat vezet be, amelyek egymástól függetlenül rétegezhetők és összekapcsolhatók, hogy még a nagyon igényes projekteket is egyszerűen feldolgozhassák.
Az új Tranzienselemző eszköz képes a párbeszédsávok, ütőhangszerek vagy hangeffektek egyes szavainak felismerésére. Az eredmény függőleges jelölések a hangsáv nézetben, amelyek a kurzorbillentyűkkel könnyen navigálhatók, így a későbbi szerkesztés sokkal egyszerűbbé válik.
A Fairlight Audio Core és a FlexBus technológiák lehetővé teszik, hogy a több ezer sávot tartalmazó nagy projektek egyetlen munkaállomáson feldolgozhatók legyenek. A múltban hasonlóan összetett feladatok feldolgozása csak több összekapcsolt számítógépen volt lehetséges. A DaVinci Resolve olyan funkciókat is kínál, amelyekkel több felhasználó dolgozhat együtt ugyanazon a projekten, beleértve a Fairlight szekciót is.
Vágott szakasz
A videóanyagok gyors vágására szolgáló új vágási szakasz még hatékonyabb munkát garantál az importált anyagokkal. Az új metaadat-kijelző a szemetesben leegyszerűsíti a fájlok jelenetek, felvételek, kamerák stb. szerinti rendezését. A Source Tape funkcióval együtt ez a leggyorsabb módja a vágandó anyag kiválasztásának.
Szintén újdonság a hangsávok nagyobb méretű megjelenítése szerkesztés közben, illetve a 16:9 HD vagy Ultra HD anyagok gyors konvertálásának funkciója négyzet vagy függőleges formátumba a közösségi hálózatok (Instagram stb.) számára. A DaVinci Neural Engine mag automatikusan azonosítja az arcokat, és a célformátumnak megfelelően módosítja a felvétel kompozícióját.
A több ikon egyidejű megjelenítésének köszönhetően az effektek, betétek vagy feliratok keresése is gyorsabbá vált. Egy effekt előnézetének megtekintéséhez a Viewer ablakban egyszerűen vigye a kurzort az effektlista bármely eleme fölé...
Mostantól az ATEM Mini Pro ISO-val létrehozott projekteket is importálhatja, és tovább szerkesztheti őket a többnézetes megjelenítésű Sync Bin funkcióval. Természetesen használhat importált HD ISO felvételeket vagy eredeti Blackmagic RAW fájlokat a kamerákból, hogy projektjét Ultra HD felbontásban fejezze be.
Szakasz szerkesztése
A Szerkesztés videószerkesztés részleg fejlesztései között különösen a független proxy média létrehozására és kezelésére szolgáló új funkciók szerepelnek, például a projektek egyszerű hordozhatósága vagy a teljesítmény növelése érdekében. A proxy fájlok az eredeti felbontás legfeljebb 1/16-ának megfelelő felbontásban és H.264, H.265, ProRes vagy DNxHR kodekekben menthetők. Belsőleg vagy külsőleg, harmadik féltől származó eszközökkel hozhatók létre.
Az új Auto Align eszközzel többkamerás szekvenciák szinkronizálhatók az időkód és a hangsávok tartalma szerint. Ezen kívül az idősávok többkamerás és összetett klippekké alakíthatók.
Az új HSL és Luma Keyer Resolve FX 3D plug-inek lehetővé teszik az anyagok közvetlen szín/luma keyingjét az Edit és Cut szekciók idővonalain. A Resolve FX és Open FX plug-inek alfacsatornái, az integrált alfacsatornás fájlok és a maszkként szolgáló külső fájlok szintén támogatottak. Ezután a Render in Place parancsot az idővonal bármely részének kiszámításához használhatja.
Mielőtt az anyagot az idővonalba illesztenénk, az már előzetesen szerkeszthető - pl. RAW paraméterek beállítása, LUT korrekciók hozzáadása, hangsávok, képméret és képkockasebesség módosítása stb. A felhasználók importálhatják/exportálhatják az egyes idővonalakat vagy tárolókat a stúdiókon belüli szélesebb körű együttműködési lehetőségek érdekében. Az idővonal és a bin fájlok könnyen megoszthatók, például e-mailben.
A félképekkel való munka is javult - a DaVinci Neural Engine technológia képes a progresszív képek rekonstruálására félképes anyagokból vagy a 3:2 pulldown eltávolítására valós időben.
Fúziós szekció
Az utómunka Fusion Section kompozíciókat mostantól sablonként lehet elmenteni a Szerkesztés vagy Vágás szakaszokban való használatra, amelyekkel mostantól az idővonaljelzők is megoszthatók. Az új animációs görbe módosítók a szekvenciák hosszának megváltoztatásakor találnak alkalmazást. A hangsávok megtekintésének/lejátszásának képessége pedig megkönnyíti az animációk pontos időzítését.
Ezen kívül 27 GPU-gyorsított Resolve FX effekt került bevezetésre, beleértve a Color szekcióból vett zajcsökkentő vagy képfókuszáló funkciókat. A könyvjelzők a fa struktúra nézetben leegyszerűsítik a nagy projektekkel való munkát; valamint a csomóponti struktúra függőleges megjelenítésének lehetősége. Az új eszköztár testreszabási lehetőségek lehetővé teszik, hogy különböző célokra testreszabott eszközsablonokat hozzon létre.
Egyéb fejlesztések
A DaVinci Resolve 17 további fejlesztéseket tartalmaz a formátum- és exporttámogatás, a program minden részében egységes idővonal-böngészési funkciók, jobb metaadat-támogatás, új algoritmusok a kép újramintavételezéséhez nagyításkor, a Smart bins megosztásának lehetősége, GPU-gyorsítás más Resolve FX plug-inek számára stb. Egy másik fontos újdonság a DaVinci Resolve ingyenes verziójában a forradalmi többfelhasználós együttműködési funkciók bevezetése!
Formátumtámogatás
A kiterjesztett fájlformátum-támogatás magában foglalja a QuickTime PNG, a tömörítetlen RGB 8 bites és YUV 10 bites AVI vagy a Panasonic 8K SHV megosztott médiák dekódolását. A DaVinci Resolve 17 támogatja a Blackmagic, ARRI, RED és Sony kamerák egyes képkockáinak metaadatait is, valamint dekódolja és megjeleníti az EXR metaadatokat minden egyes képkockához.
A 16-os verzió 2019. 9. 9. óta kapható
A DaVinci rendszerek 1984 óta a színkorrekció szabványai. Világszerte színezők ezrei élvezik a teljesítmény, a minőség és a bevált funkciók előnyeit. A DaVinci nevéhez több film, tévéfilm, dokumentumfilm, tévéműsor és zenei videó kapcsolódik, mint bármely más színminősítő rendszerhez. Csak egy DaVinci megoldás biztosítja a minőséget, a nagy teljesítményt a valós idejű munkához és a határtalan kreativitást, hogy gyorsan tudjon reagálni ügyfelei változó igényeire
Ráadásul a DaVinci csúcstechnológiái megfizethetőbbek, mint valaha. Miután a márkát átvette a szimpatikus Blackmagic Design (a forradalmi Blackmagic Cinema Camera és az immár legendás DeckLink szerkesztőkártya-sorozat alkotói), az árak drasztikusan csökkentek; az eredeti 8-20 millió korona helyett a DaVinci Resolve Studio-val való kísérletezést az eredeti 8-20 millió korona helyett már 7000 korona áfa nélkül, azaz ennyibe kerül maga a szoftver Windows, Mac OS X vagy Linux operációs rendszerekhez. Használható más gyártók DeckLink 4K Extreme kártyáival és vezérlőkonzoljaival, például a Tangent Devices Wave-vel. A legigényesebb post-production stúdió ügyfelek számára a teljes DaVinci Resolve Advanced Control Surface rendszert kínáljuk, beleértve a vezérlőpultot is, több mint 580.000 fontért, ami töredéke annak az árnak, amiért hasonló rendszereket korábban kínáltak!
A kiadás óta a program teljesen újratervezett videólejátszó magot kínál, amely a korábbi verziókhoz képest akár 10x gyorsabb. A masszív CPU és GPU optimalizálás mellett jobb többszálúság, gyorsabb UI renderelés, az Apple Metal technológia támogatása stb. került bevezetésre. A lejátszás és az idővonal mozgatása zökkenőmentes, és a H.264 lejátszás gyorsítása is rendelkezésre áll a 4K videók szerkesztéséhez, még a kisebb teljesítményű konfigurációkon, például laptopokon is
DaVinci Resolve 16: Új vágási részleg
Az új vágási szekció vezérmotívuma a sebesség - a hírműsorok, tévéreklámok stb. készítőinek készült, akik maximális hatékonyságot követelnek. Ez a szerkesztési rész alternatívája, egyszerűsített felülettel és hatékony eszközökkel az anyag gyors vágásához. A Vágás rész lehetővé teszi az importálást, szerkesztést, vágást, átlapolási effektusok és feliratok hozzáadását, az egyes sávok automatikus színegyeztetését, a hang keverését stb. Akár a tévéképernyő, akár a YouTube platform a projekt célpontja, a Vágás szekcióban minden megtalálható, ami a maximális hatékonyságú szerkesztéshez szükséges! A hagyományos Szerkesztés rész továbbra is elérhető és egy gombnyomással elérhető. Ez lehetővé teszi, hogy gyorsan kombinálja a különböző munkastílusokat ugyanazon a projekten belül
A Vágás rész a múltból merít ihletet, és a klasszikus videoszerkesztési koncepciókat a gyors tempójú jelenbe helyezi, beleértve a Forrásszalag módot és az A/B vágóeszközt. A Vágás szakasz nem az egyszerűsítésről, hanem az optimalizálásról szól: eltávolítja azokat az eszközöket, amelyekre a felhasználóknak nincs szükségük az alapvető munkához, és olyanokat vezet be, amelyek gyorsabb munkavégzéshez vezetnek. Néhány bevett gyakorlat a szalagos szerkesztés idejéből szolgált inspirációként. A szalagos felvételek lineáris görgetése éppoly nehézkes, mint amennyire egyértelmű - a felvételek gyors előre- vagy hátrafelé pásztázása elegendő volt a megfelelő felvétel kiválasztásához. A megfelelő felvétel megtalálása a modern videoszerkesztő programok tárolóiban sokkal fáradságosabb böngészést jelent több száz fájl között. A Forrásszalag funkcióval nem kell a tárolókban "vadászni" a fájlokra; ha aktiválva van, a klipek egyetlen hosszú "szalagként" rendeződnek a megjelenítőben, amely gyorsan és egyszerűen böngészhető. Így nem csak gyorsan megtalálja a szükséges felvételeket, de ugyanilyen könnyen hozzá is adhatja azokat az idővonalához
A Vágás szakasz a kettős idővonal funkciónak köszönhetően kiküszöböli a projektnézet nagyításának vagy kicsinyítésének szükségességét is. A felső idővonal a teljes projektet, míg az alsó idővonal az aktuális kurzor környezetét mutatja. Mindkét idővonal teljesen működőképes, és lehetővé teszi a felvételek mozgatását és vágását. Például, ha az aktuális klipet az idővonal végére kell áthelyezni, egyszerűen áthúzhatjuk az alsó idővonalról, és áthelyezhetjük a felső idővonal végére....
DaVinci Resolve 16: DaVinci neurális motor
A 16-os verzió másik újdonsága a DaVinci Neural Engine technológia, amely mesterséges intelligencia módszereket használ az innovatív színkorrekcióhoz, arcfelismeréshez, képnagyításhoz és lassított felvételek készítéséhez. A DaVinci Neural Engine technológia minden támogatott operációs rendszeren elérhető, és GPU-gyorsítást használ a nagy teljesítmény és képminőség érdekében. A DaVinci Neural Engine könnyen használható eszközöket biztosít az összetett, ismétlődő és időigényes feladatok elvégzéséhez. Lehetővé teszi például, hogy a felvételeken felismerje az arcokat, majd automatikusan tárolókba rendezze őket
A DaVinci Resolve 16 számos más, a felhasználók által kért új funkciót is tartalmaz, köztük az új Adjustment Clips funkciót a színkorrekciók és egyéb effektek egyszerű alkalmazásához az alábbi klipekhez, a YouTube és Vimeo platformokra történő gyors exportálás funkcióját a program bármelyik részéből, valamint a GPU-gyorsítást a jelmérési funkciókhoz
DaVinci Resolve 16
A Fairlight szekciót egy új Elastic Wave funkcióval is frissítették, amellyel a hangklipek hosszát lehet megváltoztatni, például párbeszédsávok cseréjekor, valamint a 3D hang, az új Bus, az automatizálási változások előnézete, a párbeszédszerkesztő eszközök és más FairlightFX effektek funkciói is megjelentek
DaVinci Resolve 16: Új ResolveFX plug-inek
A DaVinci Resolve Studio 16 jelentősen kibővíti a meglévő ResolveFX plug-inek (Scanline, Beauty, Face Refinement, Blanking Fill, Warper, Dead Pixel Fixer és Colorspace Transformation) képességeit, és számos új plug-inel bővül, például az árnyékok alkalmazásához, a tárgyak eltávolításához a felvételekről, a zaj szimulálásához, a filmanyag sérüléséhez vagy az optika kromatikus aberrációjához, a videoszalag-artifaktumok szimulálásához stb. A felhasználók mostantól a kulcskockákat is szerkeszthetik az idővonal görbeszerkesztőben a Szerkesztés szakaszban vagy a Kulcskocka panelen a Szín szakaszban
DaVinci Resolve 15: Fusion!
A DaVinci Resolve 15 egy teljesen új Fusion szekciót kínál a legmagasabb szintű vizuális effektekhez és animációkhoz. A Fusion eredetileg kizárólag filmes és televíziós grafikai feldolgozásra szánt önálló alkalmazásként került forgalomba, mostantól azonban a DaVinci Resolve 15 részeként is elérhető! Az új Fusion szekció egy 3D kompozitáló környezetet valósít meg több mint 250 eszközzel a kompozitáláshoz, vektorfestéshez, részecskeeffektusokhoz, keyinghez, rotoscopinghoz, animált címekhez, stabilizáláshoz és mozgáskövetéshez. A Fusion önálló verziója továbbra is elérhető lesz
A DaVinci Resolve 15 a Fusion eszközeinek megvalósításán túlmenően támogatja az Apple Metal felületet, és több GPU-t is képes használni a Fusion szekcióban végrehajtott effektusszámítások hardveres gyorsítására. Az effektek vagy animációk létrehozását csak a célvideó kiválasztása előzi meg a Szerkesztés panelen, majd a Fúzió szakasz fejlécére kattintva. A felhasználók számára ezután egy csomóponti Fusion felület áll rendelkezésre, amely képes a program külső, önálló kiadásában létrehozott projektek importálására is
DaVinci Resolve 15: Újdonságok a hangsávok feldolgozásában
A DaVinci Resolve 15 jelentősen továbbfejlesztett hangfeldolgozási funkciókat is tartalmaz. A Fairlight szekció mostantól teljes körű párbeszéd-feldolgozási funkciókat, az anyag hosszának megváltoztatására szolgáló eszközöket, beleértve az újrahangolás korrekcióját, a sávok normalizálását, a 3D térben történő hangútválasztást, megosztott hangkönyvtárakat, a régebbi Fairlight termékekből származó projektek importálásának támogatását, valamint integrált plug-ineket kínál minden támogatott platformhoz, beleértve egy reverb plug-in-t és effekteket a zaj eltávolításához, az énekszólamok feldolgozásához és a sistergés csökkentéséhez. A DaVinci Resolve 15 új verziójával a felhasználóknak többé nem kell aggódniuk a több platform használata miatt: a FairlightFX plug-inek natívan futtathatók macOS, Windows és Linux rendszereken
DaVinci Resolve 15: Színkorrekciók
A színkorrekciós szakemberek örülni fognak a teljesen új LUT preset böngészőnek, a beállításaik automatikus öröklését biztosító megosztott csomópontoknak, a képstabilizálás jelentős sebességoptimalizálásainak, a zajcsökkentés továbbfejlesztett algoritmusainak vagy a Super Scale HD funkciónak a kép 8K felbontásig történő méretezéséhez. A HDR-feldolgozás terén is vannak új fejlesztések, többek között a Dolby Vision metaadatok elemzésének GPU-gyorsítása és az új HDR10+ szabvány natív támogatása. Az új ResolveFX eszközökkel automatikusan retusálhatók a kép hiányzó vagy nem kívánt részei, eltávolíthatók a szennyeződések és karcolások, szimulálhatók a lencsehibák stb
DaVinci Resolve 15: Videószerkesztés
A DaVinci Resolve 15 a videoszerkesztés terén továbbfejlesztett funkciókat kínál a nagyobb projektek szerkesztéséhez és kezeléséhez. Figyelemre méltó a jelentősen gyorsabb betöltési sebesség a több száz idővonalat és több ezer médiát tartalmazó nagy projektek esetében. Az egymásba ágyazott idővonalak és az idővonal-illesztés új technológiái lehetővé teszik a jelenetek egyszerű másolását és beillesztését az idővonalak között. Szintén újdonságok: megjegyzésekkel ellátott címkék, kibővített felirat-feldolgozási lehetőségek, a projektverziók automatikus mentésének funkciói, továbbfejlesztett billentyűparancs-szerkesztés, 2D és 3D felirat-sablonok a Fusion szekció képességeinek felhasználásával, képstabilizáló technológia a Szerkesztés szekcióban, lebegő ablak időkód megjelenítéssel, új projekt- és metaadatok kezelése, IMF alapú projekt-export előbeállítás a Netflix számára, és még sok más!
Fairlight Audio
A DaVinci Resolve a 14-es verzióval kezdődően a legendás Fairlight márka hangtechnológiáját alkalmazza. A Fairlight pultokat filmek és tévéműsorok hangkomponensének utómunkálataihoz használják, és kiváló hangminőségükről és sebességükről híresek. A Fairlight hangtechnológiáival a DaVinci Resolve felhasználói hatalmas eszközkészletet kapnak a hangfelvételhez, szerkesztéshez, keveréshez és masteringhez, beleértve az 5.1-es, 7.1-es, Dolby és még a 22.2-es 3D hangformátumokat is. A legmodernebb hangmotor 24 bites/48 kHz-es felbontásra optimalizált, és rendkívül alacsony késleltetést garantál még nagyszámú sáv esetén is. Az opcionális Fairlight Audio Accelerator kártyával a rendszer akár 1000 sáv valós idejű feldolgozására is képes, beleértve az egyes sávokhoz tartozó equalizereket, dinamikus processzorokat és egyéb plug-ineket. Akár 96 csatornát is képes rögzíteni, miközben egyidejűleg akár 150 hangsávot is lejátszhat, valós időben! Egyetlen konkurens program sem kínál ilyen hangfeldolgozási lehetőségeket!
A Fairlight új audio magja többsávos hangfeldolgozást kínál, beleértve a Main/Sub/Aux buszokat a masteringhez és az egyszerre több formátumba történő exportáláshoz. A virtuális keverőpult minden csatornája hatsávos parametrikus equalizerrel, expanderrel/zajkapuval és valós idejű kompresszorral/limiterrel rendelkezik. Vannak olyan funkciók is, amelyekkel a sávok hossza overdubálás vagy automatizálási eszközök nélkül változtatható. Minden paraméter automatizálható, beleértve a VST plug-ineket is
A szerkesztési és keverési funkciók mellett a DaVinci Resolve kifinomult többcsatornás hangrögzítő eszközöket is kínál, amelyek aránytalanul jobbak a konkurens programoknál. A felhasználók párbeszédsávokat vagy egy teljes szimfonikus zenekart rögzíthetnek, miközben valós időben, egyidejűleg megtekinthetik a videó- és hangsávokat. A hallgatási funkciók akár 24 csatornás buszszélességet is képesek kezelni, és akár 16 különböző hallgatási monitoron keresztül monitorozni. Ez lehetővé teszi a zenehallgatást még a professzionális filmszínházakban is
A DaVinci Resolve támogatja az opcionális Fairlight Audio Accelerator kártyát is. Ez lehetővé teszi akár 1000 sáv nulla késleltetésű feldolgozását, valamint az EQ, a dinamika és az egyes csatornákhoz tartozó akár 6 VST plug-in valós idejű feldolgozását. A legtöbb modern konfiguráció még gyorsítókártya nélkül is képes több mint 60 csatorna valós idejű feldolgozására. A program a Fairlight hangpultokkal is képes együttműködni a legigényesebb projektek utómunkálataihoz! A fejlett hangbusz-architektúra tovább könnyíti a műsorok különböző nyelvi változatainak valós idejű feldolgozását és a különböző formátumokban történő egyidejű exportálást
Projektek egyidejű hálózati feldolgozása
A videoszerkesztési és színszerkesztési funkciók gazdag választéka, valamint a hangfelvételek utómunkálatai szükségessé teszik a munkamegosztást: több felhasználó egyszerre dolgozik ugyanazon a projekten. Itt jönnek be az új, valós idejű, többfelhasználós együttműködési funkciók - ezek támogatják a projekt egyidejű videószerkesztését, színkorrekcióját és hangfeldolgozását. A vágóasszisztensi pozícióban lévő felhasználók előkészíthetik az anyagot, miközben a vágó már vág, a színező a színkorrekciókon dolgozik, a hangmester pedig a párbeszédsávokat és a zenei kíséretet keveri. Mindezt egy projektben, valós időben
Az új bin locking, clip locking és timeline funkciók lehetővé teszik, hogy az egyes felhasználók biztonságosan dolgozhassanak a projekt egyes részein anélkül, hogy felülírnák egymás szerkesztéseit. A DaVinci Resolve felhasználók közötti kommunikációhoz egy integrált kliens is rendelkezésre áll, külső internetkapcsolat nélkül. A biztonságos kommunikációs alkalmazás különösen fontos az olyan munkahelyek számára, amelyek - az adatokhoz való illetéktelen hozzáférés elleni védelem érdekében - nem rendelkeznek internetkapcsolattal. Az új idővonal-összehasonlító eszköz megkönnyíti a projektek különböző verziói közötti szerkesztési különbségek megtalálását és konszolidálását. Ezen kívül a DaVinci Resolve szoftver nem igényel további szerverek vagy speciális tartalomkezelő rendszerek vásárlását
Az egyidejű többfelhasználós együttműködés új funkciói kiküszöbölik a projektek importálásának, exportálásának vagy konvertálásának szükségességét a szerkesztés megkezdése előtt. A felhasználóknak többé nem kell várniuk, amíg a szerkesztés teljesen befejeződik, és azonnal elkezdhetik a videó szín vagy hangsávok szerkesztését. A szerkesztési, színszerkesztési és hang utómunka felületek közötti váltás egyetlen kattintással elvégezhető! A projektek párhuzamos feldolgozásának lehetősége felgyorsítja a rutinfeladatokat és növeli a felhasználók kreativitását
Munka valós időben
A tisztán szoftveres megoldásokat gyakran korlátozza egyetlen számítógép vagy egyetlen grafikus kártya teljesítménye. A DaVinci Resolve Studio áthidalja ezeket a korlátokat azzal, hogy a maximális teljesítmény érdekében további GPU-gyorsítók vagy akár több további számítógép is használható. Így a legösszetettebb projekteken is mindig elérhető közelségben van a valós idejű munka lehetősége! Alkalmazzon több tucat elsődleges és másodlagos korrekciót, többpontos mozgáskövetést, elmosódási effekteket és még sok mást. A projektek továbbra is valós időben fognak lejátszódni!
Kreatív funkciók
A DaVinci Resolve Studio egyesíti a hatékony eszközöket a valós idejű munkával, így a kreativitásodnak nincs határa! A DaVinci Resolve számos bevált eszközt kínál, többek között klasszikus elsődleges és másodlagos korrekciókat, 3D mozgáskövetést, képstabilizációt, tónusgörbéket, színcsatornák keverését stb. Dolgozzon dinamikus idővonalon, kezelje a metaadatokat, exportáljon 3D LUT táblázatokat, használja a Copy/Paste funkciót a korrekciós beállítások átvitelére, hozzon létre előbeállításokat stb
Kiváló minőség
A DaVinci termék algoritmusai Emmy™ díjat kaptak, ami az Oscar-díj televíziós megfelelője! Minden képfeldolgozás maximum 32 bites lebegőpontos felbontással történik. Az YRGB színtérben dolgozva pedig a fénysűrűségi komponenssel függetlenül dolgozhat anélkül, hogy az elsődleges színbeállításokat megváltoztatná. Az alkalmazott algoritmusoknak köszönhetően a kép színei és tónusai mindig olyan természetesek, mintha filmanyaggal dolgozna optikailag. Tehát nincsenek természetellenes színek vagy kiégett részek a képen
Bővíthetőség
A DaVinci Resolve Studio funkcióit a DaVinci Resolve egy könnyített változatával próbálhatja ki, amelyet a gyártó ingyenesen kínál a weboldalán (csak Windows és Mac OS X operációs rendszerekre). A szoftver teljes verziója számos alapvető funkcióval is bővül, például multi-GPU támogatással, zajcsökkentő funkciókkal, nagyobb felbontással, Linux támogatással és 3D eszközökkel. Azok a filmes és televíziós szakemberek, akik a lehető legmagasabb minőséget és teljesítményt igénylik, a teljes rendszerhez nyúlhatnak, beleértve a vezérlőpultot is
Kameratámogatás
A DaVinci Resolve Studio közvetlenül támogatja a modern digitális filmes kamerák natív fájljait, így a forrásfájlokkal a maximális képminőség érdekében dolgozhatsz! A szoftver támogatja az ARRI Alexa™ kamerák RAW (.ari) fájljait, beleértve a V3 firmware támogatást, a RED eszközök R3D fájljait, beleértve a RED™ color3 és REDgamma3, valamint a RED EPIC kamerák R3D fájljait, beleértve az 5K felbontást és a HDRx támogatást. Blackmagic, Phantom™, GoPro™, Canon C300 és 5D, Sony™ F65/F55/F5 és még sok más támogatott!
DaVinci Resolve Micro és Mini panel
A DaVinci Resolve Micro Panel és a DaVinci Resolve Mini Panel kiváló minőségű, professzionális minőségű konzolok, amelyek nagy felbontású trackballokkal, precíziós forgóvezérlőkkel, háttérvilágítású gombokkal és egyebekkel vannak felszerelve. A hardveres konzolok különösen a színkorrekcióhoz elengedhetetlenek, mivel a színezőknek "a kezükben kell tartaniuk a képet", miközben egyszerre több paramétert állítanak be - akár kisebb korrekciókat, akár összetett színmódosításokat végeznek
Ezen új pultok kifejlesztése során a tervezőknek szem előtt kellett tartaniuk a felhasználás minden lehetőségét, valamint a kivitelezés maximális minőségét. Az asztalokat három alapvető felhasználási modellre tervezték: professzionális szintű színes videoszerkesztésre, alternatív használatra szerkesztésre és későbbi színkorrekcióra, végül pedig szerkesztésre és színes videoszerkesztésre egyszerre. A tervezési egyenlet második része a minőség volt: egyetlen felhasználó sem akar egy "olcsó" számlálóval dolgozni, mert naponta több órán keresztül fogja használni. A cél tehát az volt, hogy olyan rendkívül jó minőségű termékeket hozzunk létre, amelyek elég kompaktak ahhoz, hogy megfeleljenek a modern munkamódszereknek. A kis vezérlőpultok könnyen hordozhatók, ezért ideálisak a gyakran különböző stúdiókban dolgozó független operátorok számára. A DaVinci Resolve új konzoljainak fejlesztése során ezért a minőségi kivitelezés és a nagyfokú tartósság volt a legfontosabb követelmény
A miniatűr DaVinci Resolve Micro Panel alig nagyobb, mint egy számítógépes billentyűzet, és USB-buszról kapja az áramellátást. Kényelmesen kezelhető a munkaállomás billentyűzete mellett, és a felhasználó könnyedén váltogathat a panel és a billentyűzet között munka közben, lehetővé téve az egyidejű videoszerkesztést és színkorrekciót. A nagyobb DaVinci Resolve Mini Panel további LCD kijelzőket ad a DaVinci Resolve legtöbb funkciójának eléréséhez. Ezáltal ideális olyan munkaállomásokhoz, amelyek nemcsak színkorrekciót és szerkesztést végeznek, hanem a felvételek professzionális színszerkesztését is. Kis mérete lehetővé teszi, hogy könnyen szállítható legyen például a stúdiókon belül, ugyanakkor elegendő funkciót kínál ahhoz, hogy a színezők akár nagyon igényes projektek feldolgozására is használhassák
A DaVinci Resolve Micro Panel és a DaVinci Resolve Mini Panel gördülékeny, ergonomikus kapcsolatot biztosít a DaVinci Resolve-hoz, és lehetővé teszi több paraméter egyszerre történő beállítását az összetett, kreatív videó színszerkesztéshez, összehasonlíthatatlanul nagyobb kényelemmel, mint a hagyományos billentyűzet és egér. Számos ügyfél és videós is panaszkodott arra, hogy a digitális filmkamerák adatait nehéz "filmformába" konvertálni - a színkorrekciós funkciókhoz való hozzáférés egyszerűsítése növeli a felhasználók kreatív lehetőségeit. Az új konzolok tervezése során ezért az elsődleges színkorrekciós funkciókhoz való könnyebb hozzáférés elsődleges prioritássá vált
Mindkét pult 12 forgótárcsával rendelkezik, amelyek hozzáférést biztosítanak a legfontosabb elsődleges színkorrekciós paraméterekhez az anyagszínnel való könnyű kísérletezéshez. Az elsődleges vezérlőkkel beállíthatja az Lift, Gamma vagy Gain paramétereket a jel fényerő komponensére, a kép kontrasztjára, telítettségére vagy színtónusára, a részletesség szintjére a közepes fényerősségű sávban stb. vonatkozóan. Ezen kívül a konzolok a jobb oldalon további vezérlőgombokkal vannak felszerelve a gyakran használt (pl. szállítási) funkciók eléréséhez. Így a felhasználók gyorsabban dolgozhatnak anélkül, hogy időt kellene tölteniük a DaVinci Resolve menük görgetésével
A DaVinci Resolve összes hardveres számlálója következetes elrendezésű vezérlőelemekkel rendelkezik, így az összes új számláló és a klasszikus DaVinci Resolve Advanced Panel modell is könnyen használható. A kezelőszervek nagy része ugyanott van, a trackballok nagyok és hasonlóan reagálnak: a DaVinci Resolve régóta használók ezért könnyen megszokják az új modelleket. A panelek elegáns és tartós, sajtolt alumínium testtel és professzionális, nagy felbontású trackballal rendelkeznek. A trackballok használhatók RGB-korrekciókhoz, illetve Lift, Gamma és Gain funkciókhoz, beleértve a külső forgókarikán keresztül történő főszintbeállításokat is. A forgatógombok saját fejlesztésű, precíziós elemek elforgatott gombokkal a hozzárendelt paraméterek pontos beállításához. Ezenkívül az értékek visszaállítására is használhatók a megnyomásukkal. A gombok háttérvilágításának köszönhetően a panelek még a stúdiók sötétjében is használhatók. A nagyobb DaVinci Resolve Mini Panel modell két további nagy felbontású kijelzővel - az aktuálisan kiválasztott eszköz paramétereinek megjelenítéséhez és beállításához - és további gombokkal bővíti a DaVinci Resolve speciális funkcióinak beállításához
DaVinci Resolve Editor billentyűzet
A DaVinci Resolve Editor billentyűzetet a maximális szerkesztési hatékonyság érdekében tervezték, mivel a beépített keresőkerék segítségével gyorsan böngészhet és kereshet anyagokat, anélkül, hogy egeret kellene használni. A billentyűzet teljesen fémből készült váza nagyfokú üzembiztonságot biztosít még sok órás napi használat mellett is, a profilozott billentyűk pedig megkönnyítik a navigációt. A csúcs eSport billentyűzetekkel azonos típusú, kiváló minőségű kapcsolók szintén maximális megbízhatóságot garantálnak. Hasonlóképpen, a keresőkerék fémötvözetből készült, hogy a legmegbízhatóbb eszközt biztosítsa az anyagok vágásához és görgetéséhez. Ezenkívül a billentyűk, a kapcsolók és a kartámasz pótalkatrészként kaphatók, így a billentyűzet nagymértékű kopás esetén javítható vagy időszakosan felújítható
A hagyományos, billentyűzetet és egeret kombináló munkamódszerrel ellentétben a DaVinci Resolve Editor Keyboard kétkezes használatra is alkalmas: a jobb kéz beállítja az időpozíciót a klipben, míg a bal kézzel egyszerre lehet kezdő- és végpontokat létrehozni és szerkesztést végezni. A felhasználók így gyorsan és egyszerűen navigálhatnak a médiában, beállíthatják a kezdő- és végpontokat, mozgathatják a szegmenseket az idővonalon, és megismételhetik ezeket a műveleteket. Ez egy nagyon gyors munkamódszer, amely kétkezes koordinációt használ
A fém keresőkerék teljesen a jobb oldalon helyezkedik el, és gumírozott felülettel rendelkezik a nagyon kényelmes és megbízható fogás érdekében. A kiváló minőségű golyóscsapágyaknak és az elektronikusan vezérelt féknek köszönhetően a mozgás természetes mind Shuttle, mind Jog üzemmódban. A vágás kezdő- és végpontjának létrehozása az egyik legtöbbször ismétlődő művelet a videószerkesztő programokban, ezért a billentyűzet bal oldali szegmensében nagy gombok találhatók a be- és kimeneti pontok létrehozására
A szerkesztési funkciógombok a be- és kimeneti gombok felett helyezkednek el, hogy a bal kéz ujjaival könnyen elérhetőek legyenek. A legtöbb szerkesztési funkció közvetlenül a forrásklipeken végezhető el anélkül, hogy szerkesztési pontokat kellene elhelyezni a program idővonalán, így nem kell váltani a forrásmédia és az idővonal nézetek között. A legtöbb funkció képes megtalálni a legközelebbi vágást (pl. Smart Insert) vagy alkalmazkodni a timecode-hoz. A vágás kezdő- és végpontjának vágása ugyanilyen egyszerű, köszönhetően annak, hogy a keresőkerék forgatása közben lenyomva tarthatja bármelyik Roll gombot. A Vágás gomb megnyomásával a vágási ponton megszűnik a keverési hatás, míg a Feloldás gomb megnyomásával egy másodperces keverés jön létre; a keverés hossza könnyen módosítható a Tekerés időtartama gombbal
A szabványos QWERTY-alapú billentyűzet elrendezését a szakmai szerkesztők észrevételei alapján frissítettük. Tartalmazza például az F/TC numerikus szegmensbillentyűt a képkocka és a timecode módok közötti váltáshoz, vagy a 00 billentyűt a gyorsabb timecode bevitelhez....
Update 16.1 (10/2019)
DaVinci Resolve 16.1 több tucat új funkciót tartalmaz, többek között: egy új szinkronizáló tárolót a többkamerás felvételekkel való egyszerűbb munkához a Cut szekcióban, egy "unalmas" (túl hosszú vagy túl rövid) szakasz érzékelőt, a részletek létrehozásának javítását arcfelismerő algoritmusokkal, a média könnyebb vágását és pattintását az idővonalon, javított idővonaljelzőket, a hanghullámformák pontosabb megjelenítését az idővonalon, és a Cut szekció modernizált kezelőfelületét. Szintén újdonság a Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K/6K kamerákhoz való előbeállítások a Fusion 3D Camera Trackerben, alfa csatorna támogatás a ResolveFX és OpenFX plug-inekhez, továbbfejlesztett Adjustment Clips, az animációs hullámformák jobb simítása az objektumok pozíciójához, és még sok más!
Update 16.1.1 (11/2019)
ADaVinci Resolve 16.1 első javítócsomagja javítja a többkamerás anyagok szerkesztését a Cut és Edit szekciókban, felgyorsítja a 4K felbontású Cinema DNG média lejátszását, kiterjeszti az AAF formátum támogatását (több beágyazott hangcsatorna dekódolása), javítja a Blackmagic RAW anyagok dekódolását a macOS Catalina-ban, valamint kisebb javításokat tartalmaz a Fusion szekcióban/alkalmazásban.
Frissítés 16.1.2 (12/2019)
Javítja a Vágás részt (új gombok be/ki pontok, stb.) és számos új funkciót valósít meg, beleértve a hang lejátszását vágáskor, jobb reakciót a DaVinci Resolve Editor billentyűzettel való munka során, a DCP és IMF szabványok jobb támogatását, CUDA gyorsítást az R3D fájlokkal való munka során Windows és Linux alatt, gyorsabb reakciót, amikor több felhasználó dolgozik együtt ugyanazon a projekten, és még sok más!
Update 16.2 (3/2020)
A Fairlight szekcióban mostantól lényegesen egyszerűbben és gyorsabban szerkeszthetők a hangsávok az idővonalon billentyűzet és egér segítségével, köszönhetően az új Edit Selectionmódnak, amely kihasználja a korábban csak a Fairlight keverőpultokon keresztül történő szerkesztésre fenntartott funkciók előnyeit. Az új szerkesztési mód felgyorsítja a szerkesztést, a keverést és a sávváltást az egérrel. Mostantól az idővonalon lévő sávok nagyítása vagy az alkalmazott effektek új sávokra történő renderelése is egyszerű.
Az a képesség, hogy egyszerre több médiát is hozzáadhat az idővonalhoz, nemcsak vízszintesen egy sávhoz, hanem függőlegesen több sávhoz is, szintén jelentősen javítja a felhasználói élményt. A többcsatornás sávok csoportokba konvertálása, a sávok több idősík közötti másolása, a sávok duplikálása vagy a film- és műsorszóró formátumba történő exportálás szintén egyszerűsödött.További új funkciók közé tartozik a kurzornak a képkockák széleire történő kattintása anélkül, hogy az idővonal nézetébe kellene zoomolni, valamint a 3D MPEG-Hszabvány teljes körű támogatása.
ADaVinci Resolve 16.2 a Blackmagic Fairlight hangkönyvtár jobb támogatását is biztosítja a metaadatok keresésének lehetőségével: nem kell ismernie a célfájl nevét egy hangeffekt megtalálásához. A bővítmények automatikus rendezése kategória, gyártó vagy a felhasználó "Kedvenc" címkéje szerintis elérhető.
A Fairlight oldal a program többi részéhez hasonlóan egy projektindexet is kínál: megjeleníti a felhasznált médiumok listáját, és lehetővé teszi, hogy azonnal megtaláljuk a pozíciójukat az idővonalon. Az index lehetővé teszi azt is, hogy egyszerre több kiválasztott médiát elhallgattasson, feloldja/zárja őket felvételhez, vagy áthelyezze őket az idővonalon belül.
Az új verzió az AAF-listák frissített importálását és exportálását is biztosítja. Az AAF szekvenciák mostantól közvetlenül az aktuális idővonalba importálhatók, beleértve a többcsatornás sávok csoportokká alakításának lehetőségét és a Broadcast Wave formátum támogatását. A sávok összemosása mostantól támogatott az AAF-be történő exportáláskor.
A keverési terület új funkciói közé tartozik: egy új EQ előbeállítás az Inspector szekcióban a problémás frekvenciák eltávolítására, egy új mérő plug-in, amely a sávok vagy csoportok szintjét akkor is megjeleníti, ha a Monitoring vagy Mixer panelek zárva vannak, egy új aluláteresztő szűrő a surround projektek LFE csatornájában az effektek könnyebb használatához, és külön vezérlők a sávok függőleges irányításához 3D projektekben. A sávok equalizer-beállításai mostantól a szerkesztőpanel Inspector részében módosíthatók, és lehetőség van az equalizer-előbeállítások mentésére/visszahívására is. A beállítások másolása/beillesztése funkciók mostantól támogatják az összes attribútumot, beleértve az equalizert, az automatizálást és az erősítést.
A klipek szintjei mostantól relatíve megváltoztathatók vagy visszaállíthatók, és a klipcsatok és a kiömlések ugyanilyen egyszerűen eltávolíthatók a Fairlight Editorból. A jelentős felgyorsuláshoz az is hozzájárul, hogy a pályakijelző beállításait el lehet menteni, a billentyűzet segítségével automatizálási görbéket lehet kiválasztani, és az aktuális időpozícióhoz viszonyított időkódot lehet megadni.
A nagyszámú hangsávot tartalmazó projektek esetében a szerkesztési szakaszban az idősávok felvétele és váltása is gyorsabbá vált. Az összetett klipeket mostantól In és Out pontok segítségével lehet definiálni a könnyebb médiaválasztás érdekében a Szerkesztés szakaszban. A metaadatok támogatása is kibővült a Médiatár panelen az akár 24 csatornát tartalmazó hangfájlok esetében. A média és az idősávok másolhatók ugyanabban a tárolóban a Másolás/Beillesztés parancsok használatával. A színező felhasználók értékelni fogják a program megnövekedett stabilitását a több felhasználót érintő projektek esetében. A médiát mostantól metaadatok alapján lehet rendezni, beleértve a kulcsszavakat és címkéket is, így sokkal gyorsabb a médiakeresés.
Újdonságok a DaVinci Resolve 16.2-ben
Frissítés 16.2.1 (4/2020)
A 16.2.1-es verzió támogatja a 12 bites H.265 médiát 4:4:4:4 mintavételezéssel, amikor azt NVIDIA GPU-k gyorsítják, lehetővé teszi a hangsávok mentését 32 bites float formátumban QuickTime konténerekbe, lehetővé teszi a QuickTime audioklipek vágását médiakezelési módban, és még sok más. A 16.2.1-es verzió sebesség-optimalizálásokat is hoz a 10 bites H.265 4:4:4:4 fájlok dekódolásához, a ProRes, DNxHR és OpenEXR médiával való munkához a legújabb CPU modellekkel rendelkező beállításokon, DolbyVision elemzéshez, AAC hangfájlok dekódolásához, HDR tone mappinghez, interlaced rendereléshez stb.A program stabilitása is nagyobb Intel grafikus kártyával rendelkező rendszereken (azúj funkciók teljes listája itt). A támogatott kodekek listája itttalálható.
Frissítés 16.2.2 (5/2020)
...megvalósítja a H.265 Main10 kodek hardveres gyorsítását a macOS-en, a LUT korrekciós nevek megjelenítését a Blackmagic RAW formátum metaadataiban, valamint a felhasználó által definiálható képkocka sebességet a YouTube, Vimeo és frame.io platformokra történő exportáláskor. A 16.2.2-es verzió Rec. 709-A gamma módot biztosít a QuickTime Player számára, valamint optimalizálásokat a H.264 médialejátszáshoz a macOS rendszerben, javított .srt fájl exportálást, a RED 7.3.1 támogatását, és egyéb kisebb javításokat és fejlesztéseket.
Frissítés 16.2.3 (6/2020)
...gyorsabb dekódolást biztosít a Canon EOS-1D X Mark III és EOS R5 médiákhoz az Apple Metal interfész segítségével, korrigálja (néhány) ARRIRAW média lassú lejátszását, ACES IDT támogatást az ARRI MXF médiákhoz, támogatja a Dolby Vision CM 4.1-t (lehetővé teszi pl. a 2.9 XML exportot v4 projektekből), és számos javítást a Fairlight szekcióban (sáv klónozás, vágás stb.). A Fusion Studio 16.2.3 kompozitáló alkalmazás integrált és önálló verziója javítja a maszkolást a Text+ modulban, a gradiensekkel való munkát, a hibás előnézetet néhány LUT és képformátum esetén, valamint egyéb hibákat.
Frissítés 16.2.5 (7/8 2020)
...támogatja a projektek ATEM Mini könyvtárakból történő importálását, módosítja az állóképsorozatok megjelenítését a médiatárban, kijavítja a H.264 médiák egyes képeinek megjelenítésében a Windows platformon jelentkező hibát, és javítja a megbízhatóságot az AAF-listák médiakapcsolásában.
Frissítés 16.2.6 (8/9 2020)
A 16.2.6-os verzió támogatja a Blackmagic RAW 1.8.1 és a Final Cut Pro X XML v1.9...
DaVinci Resolve 17 Beta 1 (11/2020)
A 17-es verzió bétaverzióban van 2020. 11/9. A nyilvános bétaverzió itt érhető el.
DaVinci Resolve 17.1 Beta 1 (11/2020)
Röviddel a DaVinci Resolve 17 béta verziójának bemutatása után a Blackmagic Design kiadta a 17.1 bétát az Apple számítógépek felhasználói számára. A DaVinci Resolve 17.1 Beta 1 támogatja az M1 processzorokat/architektúrát a nagyobb teljesítmény érdekében laptopokon, valamint kompatibilis a macOS Big Surral. Az egységes M1 memóriaarchitektúra lehetővé teszi, hogy a program jobban kihasználja a CPU és a GPU egységek teljesítményét, a PCI Express buszon keresztüli átvitel nélkül. Az M1 processzorok és a Metal interfész támogatásával a DaVinci Resolve 17.1 akár 5x nagyobb teljesítményt nyújt, mint az Apple számítógépek korábbi generációi!
DaVinci Resolve 17 Beta 2 (11/2020)
A DaVinci Resolve Studio 17 második béta verziója több mint 50 javítást és fejlesztést tartalmaz, többek között megbízhatóbb telepítést hálózati meghajtóról Windows alatt, pontosabb színválasztási funkciókat a Color Warperben, valamint számos javítást a Fusionben (javított optikai áramláskövetés és időbeli zajcsökkentés, objektum renderelés, csomópontok másolása két monitoros rendszereken stb.).
DaVinci Resolve 17 Beta 3 (12/2020)
A DaVinci Resolve Studio 17 harmadik nyilvános bétája javított H.265 dekódolást tartalmaz anyagot a macOS Big Sur-on, a Magic Mask javításait, az ACES színkezelés javítását, a görgetés támogatását a Color részben a DaVinci Resolve Speed Editor vagy a DaVinci Resolve Editor Keyboards használatakor, a hangfeldolgozás javítását (pl. audió szinkronizálás vagy FlexBus esetén), a Render in Place javításait, és több mint 50 egyéb stabilitási és teljesítményjavítást a programban.
DaVinci Resolve 17 Beta 4 (12/2020)
A DaVinci Resolve Studio 17 negyedik nyilvános bétája támogatja a DaVinci Resolve Speed Editor illesztőprogramot Linuxon (USB), kompatibilis az új Intel Xe MAX GPU-val, és javult a teljesítmény Windows alatt. Szintén javult a vágás, a feliratozási funkciók, a különböző mintavételi sebességű vagy AAC tömörítésű hangsávokat tartalmazó projektek renderelése, az AAF-listák támogatása (javított timecode-számítás), valamint több mint 50 egyéb stabilitási és teljesítményjavítás. A Fusion Studio kompozitáló rendszer integrált és önálló változata felgyorsítja a projektfa renderelését/szerkesztését, GPU-gyorsítást valósít meg a 2D animációkhoz/tárgyakhoz, javítja az optikai áramlási algoritmusokat az összes releváns eszköz esetében stb. A macOS 17.1-es párhuzamos fejlesztési verziójának bétája támogatja az Apple M1 processzorokat és a Big Sur-t.
DaVinci Resolve 17 Beta 5 (12/2020)
A DaVinci Resolve Studio 17 ötödik nyilvános béta verziója egy továbbfejlesztett Resolve FX billentyűzésű eszközt, fejlesztéseket tartalmaz a proxy média megjelenítés és a hangfeldolgozás területén, valamint kényelmesebb munkát biztosít a Fusion Studio szekció eszközeivel a többmonitoros konfigurációkhoz vagy a GPU-kkal való jobb optimalizált rendereléshez.
DaVinci Resolve 17 Beta 6 (12/2020)
Gyorsabb alkalmazásindítás nagyszámú plug-in telepítése esetén, javított médiafeldolgozás félkockákkal és gyorsabb idővonal-válasz nagyobb mennyiségű felirattal való munka esetén. Szintén újdonság a HDR anyagok jobb kezelése, a frissített szkriptnyelvi API-k és az alfacsatornás média importjának javítása.
DaVinci Resolve 17 Beta 7 (1/2021)
A hetedik nyilvános béta tartalmazza a színkorrekciós beállítások egyszerű másolásának/beillesztésének lehetőségét, a Fairlightból történő gyors exportálást, az alfacsatornákat is tartalmazó idősíkok kompatibilis formátumba történő renderelésének lehetőségét, jobb keresést a Media Poolban, gyorsabb sávátméretezést átláthatósággal, az IMF előbeállítások gyorsabb mentését, valamint az animációs billentyűzéssel, a kompozitáló csomópontok összekapcsolásával és a médiaproxy beállításokkal kapcsolatos optimalizálásokat a Fusion szakaszban
DaVinci Resolve 17 Beta 8 (1/2021)
A DaVinci Resolve Studio 17 nyolcadik nyilvános bétája javítja a félkocka eltávolítása funkció kimeneti minőségét, jobban működik a hangsávok összevonása az idővonalon történő vágáskor, támogatja a HDR színkorrekciós eszközt a DaVinci Resolve Mini Panelben, és mostantól a Netflix szabványnak megfelelő hangerőmérést kínál a Fairlight szekcióban. A DaVinci Resolve Studio 17.0 Public Beta 8 javítja a HDR anyagok előnézeti megjelenítését Mac számítógépeken, a makrókkal való munkát és a görbék szerkesztését a Fusion szekcióban stb.
DaVinci Resolve 17 Beta 9 (2/2021)
A kilencedik béta támogatja a hálózati együttműködést és a DaVinci Resolve Project Server távoli adatbázisához való csatlakozást, beleértve a program ingyenes verzióját is. A frissítés új lehetőségeket kínál az effektek alkalmazásához, gyorsabb AAF névsorok importálását, pontosabb objektum rögzítést a Fairlight szekcióban, javításokat a Text+ eszközhöz a Fusion szekcióban, és stabilabb munkát az R3D fájlokkal.
DaVinci Resolve 17 (2021. február 25.)
Kilenc nyilvános béta után a Blackmagic Design kiadja a DaVinci Resolve Studio 17végleges verzióját! A tizenhét több mint 300 új funkciót és optimalizálást hoz, beleértve az új színkezelést, a HDR anyagkorrekciók új funkcióit, az új Color Warper és Magic Mask eszközöket, az akár 2.000 hangsáv a Fairlight szekcióban, valamint számos fejlesztés mind az Edit (új funkciók a proxy média létrehozásához és kezeléséhez, az anyag színkiemeléséhez, Auto Align a többkamerás szekvenciák szinkronizálásához), mind a Fusion (a kompozíciók sablonként való mentésének lehetősége az Edit/Cut szekciókhoz, animációs görbe módosítók, Resolve FX effektek GPU gyorsítással). Az AJ új funkcióinak áttekintése itt található. A frissítés ingyenes.
DaVinci Resolve 17.1 (2021. március 11.)
A17.1-es verzió támogatja az Apple M1 processzorokat és a Mac OS Big Sur és Apple Silicon platformokat, valamint a H.265 videó hardveresen gyorsított en/dekódolását (10 bites, 4:2:2 és 4:4:4:4 mintavételezés) a támogatott Intel platformokon, továbbá fejlesztéseket tartalmaz a félkockás videót tartalmazó AAF vagy XML formátumú projektek importálásához.
DaVinci Resolve 17.1.1 (4/2021)
A 17.1.1-es verzió hardveresen gyorsított 10 bites H.264 formátumú dekódolást valósít meg Apple M1 CPU-val rendelkező Mac számítógépeken; javítja az alkalmazás megbízhatóságát a régi adatbázis-biztosítások importálásakor; és javítja a hangsávok lejátszását. Szintén újdonságok: a Blackmagic Video Assist 12G HDR felvevőkkel rögzített Blackmagic RAW anyagok támogatása a Panasonic Lumix S1H kamerákból, továbbfejlesztett scripting API, és a DNxHR formátumú metaadatok jobb kezelése.
DaVinci Resolve 17.2 (5/2021)
A 17.2-es verzió jelentősen felgyorsítja a program indítását, továbbá javítja a folyamatos projektmentési funkciókat és a Fairlight szekcióban a hangsávok közötti átmenetek létrehozását. A frissítés AV1 (Windows) és MKV média dekódolást (minden platformon), sablonkészleteket a Fusion alkalmazásban/szakaszban, ACES 1.2 támogatást, jobb kimeneti minőséget a félkockák eltávolításakor, a 8K H.265 média gyorsabb dekódolását az Apple Silicon platformon, a Sony Venice kamerából származó média metaadatok javított importálását, új profilokat a Canon EOS-R5 kamerához, valamint az egyes szegmensek átnevezésének lehetőségét az idővonalon.
DaVinci Resolve 17.2.1 (6/2021)
Javítja a hálózati meghajtókon tárolt média lejátszását, felgyorsítja az interfész válaszát HDR anyagok feldolgozásakor, javítja a hangsávok lejátszásának megbízhatóságát hosszú projektek esetén, beállítja a normalizált 32 bites hangsávok megjelenítését az idővonalon, javítja az MKV média hanglejátszását Windowsban, és javítja az ARRI RAW MXF fájlok vágásával kapcsolatos problémákat.Javítottunk egy funkciót a Fúzió szekcióban/alkalmazásban a színkorrekciós eszközök használatakor a változtatások visszavonására, valamint egy funkciót a sablonok importálására és frissítésére.
Kezdő útmutató a DaVinci Resolve 17-hez (6/2021)
Azúj PDF kézikönyv "Kezdő útmutató a DaVinci Resolve 17-hez" (AJ nyelven) összefoglalja a DaVinci Resolve új verziójában való munka alapjait! Bemutatja például a gyors videoszerkesztést a Cut részben, az új színkorrekciós funkciókat, a Fusion effektek részt és a Fairlight audio utómunka eszközeit. Töltse le a kézikönyvet (AJ nyelven) és a kísérő projekteket a www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/training honlapról a "Képzési könyvek" menüpontban.
DaVinci Resolve 17.2.2 (7/2021)
A 17.2.2-esfrissítés támogatja a Blackmagic RAW 2.1-et, javítjaa DaVinci Resolve Speed Editor billentyűzet Bluetooth-kapcsolatát, javítja a YouTube-exportot, optimalizálja a lejátszást a Source Viewer ablakban stb. A Blackmagic RAW 2.1 támogatja az Apple M1 processzorokat, valamint a Panasonic LUMIX S1H, S1 és S5 kamerákkal, valamint a Nikon Z 6II és Z 7II kamerákkal rögzített Blackmagic RAW médiával való kompatibilitást a Video Assist 12G HDR rögzítőkön keresztül. A 2.1-es verzió a Blackmagic URSA Mini Pro 12K kamerákból származó média optimalizált CPU-dekódolásával és a Premiere Pro gyorsabb plug-injével is örvendeztet.
DaVinci Resolve 17.3 (8/2021)
A17.3-as verzió optimalizálásokat hoz az Apple M1 és Apple Silicon platformokra, 2-3x gyorsabb képfeldolgozási teljesítményt kínálva.Szintén frissült néhány Resolve FX effekt (beleértve az Aperture Diffraction, Mosaic Blur vagy Glow), Fairlight részleg (alacsonyabb késleltetés, javított export párbeszédpanel, szélesebb körű támogatás a Windows platformon lévő hangkártyák számára, beleértve a Steinberg ASIO illesztőprogramokat, natív felvételi támogatás Linux/ALSA platformon), codec támogatás (12 bites DPX fájlok dekódolása, MKV fájlok dekódolása VP9 videokódexszel, gyorsabb H.264 dekódolás/H.265 média Windows/Intel platformokon, a H.265 10 bites videótömörítés hardveres gyorsítása AMD GPU-kkal és a H.264 4:4:4 8 bites videótömörítés NVIDIA GPU-kkal), valamint az AAF-listák kibővített támogatása, ahol már támogatott az egymásba ágyazott klipek használata.
DaVinci Resolve 17.3.1 (9/2021)
...javítja a YouTube és Vimeo platformokra való bejelentkezést Windowson, a középső gomb szimulációját Wacom táblagépek használatakor, vagy az Apple ProRes 4444 anyag feldolgozását az Apple Silicon platformon, valamint a több különálló hangsávok interlaced hangkimenetbe történő kombinálásának lehetőségét.
Gyártó: | Blackmagic Design |
Kategória: | Videó editálás |
Operációs rendszer | Windows |
Operációs rendszer | MacOS |
Software tipus | FULL verzio |
Operációs rendszer | Linux |
Az első frissítés a nemrég megjelent DaVinci Resolve 19 felgyorsítja az idővonal munkáját az összetett projekteknél, optimalizálja az előnézeti…
Második nyilvános béta Blackmagic Design DaVinci Resolve 19 számos javítást és fejlesztést kínál, többek között a biztonságos zóna útmutatók…