A NAB 2024-en bemutatott verzió DaVinci Resolve 19 több mint 100 frissített és új funkciót hoz, köztük új AI eszközöket: IntelliTrack AI a mozgáskövetéshez, Ultra NR zajcsökkentés, fejlett ColorSlice színkorrekció, Film Look Creator FX a filmfelvételek hű másolásához, új rotoszkópos eszközök, számos új Fairlight effekt, és natív támogatás az ambisonikus 3D hanghoz.... Töltse le az első béta verziót innen!
DaVinci Neural Engine AI
A DaVinci Resolve 19 a mesterséges intelligencia technológián alapuló, erőteljes új DaVinci Neural Engine AI eszközöket és több mint 100 továbbfejlesztett funkciót hoz. A szerkesztők mostantól közvetlenül dolgozhatnak a feliratátírással, és a felismert előadók alapján kereshetnek és szerkeszthetnek klipeket az idővonalon. A beszédelemző mostantól több hangot is képes felismerni, lehetővé téve a különböző beszélők nevének hozzárendelését, valamint a keresési és szöveghelyettesítő műveletek finomítását az észlelt párbeszédek alapján. A színezők gazdag tónusokat hozhatnak létre a ColorSlice segítségével, és filmes megjelenést emulálhatnak az új Film Look Creator effekttel, amely filmes folyamatokat emulál. A Fairlightban az új IntelliTrack AI eszközzel követhető a mozgás és a hang automatikus görgetése. A vizuális effektek készítői a Fusionben mostantól kibővített USD-eszközkészlettel, valamint új rotoszkópos funkciókkal rendelkeznek. A szerkesztési szekció új eszközökkel rendelkezik a hírek gyors, többkamerás szerkesztéséhez és a lejátszási funkciókhoz.
Licenckezelés
A Blackmagic Cloud új Szervezetek alkalmazásával a nagyobb vállalatok egyetlen szervezetet vagy vállalkozást határozhatnak meg. Az ügyfelek mostantól csoportokat vagy csapatokat hozhatnak létre, és gyorsan megoszthatják a projekteket az egész csoport számára. A felhasználók a tárhelyekhez való hozzáférést is kezelhetik, megoszthatják a prezentációkat és létrehozhatják az egyszeri bejelentkezést. Az új rendszer több DaVinci Resolve Studio licenc megvásárlását vagy bérlését is lehetővé teszi. Ez megkönnyíti a licencek kiosztását és kezelését nagy munkacsoportokon belül. A licenceket az egyes projektek költségeihez lehet betervezni, és a befejezés után el lehet távolítani.
Szakaszvágás
...mostantól támogatja az élő kamerás felvételek valós idejű kiválasztását a közvetítéshez való azonnali visszajátszáshoz, beleértve a lassított és az átlapolt felvételeket is. Az új Multi Source Viewer lehetővé teszi az összes élő kamera vagy közös időkóddal rendelkező klip megtekintését ugyanabban az ablakban. A felhasználók böngészhetnek, lejátszhatnak és kiválaszthatnak felvételeket, amelyeket hozzáadhatnak az idővonalhoz, vagy egyszerűen közvetlenül a közvetítésbe illeszthetnek, beleértve az élő videót is. Az élő videó vagy klipek többnézetes nézetben történő megtekintésekor, amikor egy jelentős esemény történik, egy érdeklődési pont ("POI") jelölővel azonnal megörökíthető a pillanat. A POI jelölő az összes klipen ugyanabban a pillanatban kerül elhelyezésre, így könnyen megtalálható az esemény az egyes kameraszögeknél, és könnyen beilleszthető az adásba, vagy automatikusan felépíthető az idővonal az így megjelölt legérdekesebb eseményekből.
Az élő televíziós közvetítéseknél gyakran szélsőséges a munkatempó, ezért az azonnali videó-visszajátszás új kezelőszervei nagyon jól áttekinthetőek. A felhasználók egyetlen gombnyomással beállíthatnak egy érdekes jelölést, kiválaszthatnak egy kamerát és adásba tehetik. Ezt követően az ATEM üzemmódon keresztül aktiválódik az automatikus visszajátszás az adásba. Ugyanilyen egyszerűen lehet kamerát váltani, vagy - a lejátszás befejezése után - egyszerűen törölni a teljes várólistát, és felkészülni a következő lejátszásra. Vannak új, stinger típusú interlaced jelzések is, amelyek tudatják a nézőkkel, hogy a műsor élő adásból visszajátszásra, majd vissza, vagy éppen új jelenetre váltott. Az új funkcióknak köszönhetően nagyon ergonomikus az összes élő kamerával való munka és az idővonalon lévő bejegyzések szerkesztése, miközben a kamerák még mindig rögzítenek.
Színes rész
Az UltraNR egy új funkció a képzaj csökkentésére a Color szekcióban, amely a DaVinci Neural Engine technológiát használja. A színezők ezzel drámaian csökkenthetik a digitális zajt a feldolgozott anyagokban, miközben tiszta, artefaktmentes képet kapnak. Temporális zajcsökkentő algoritmusokkal kombinálva ezután még hatékonyabb csökkentés érhető el az időtartományban is működő detektorral. Az új Film Look Creator funkció lehetővé teszi a filmes anyagok, folyamatok és műtárgyak emulációját, beleértve a halationt, a bloomot, a szemcséket, a flickert vagy a vignettálást. A színészek rekeszszámokban állíthatják be az expozíciót, és szubtraktív telítettség-szabályozást végezhetnek a filmfelvételek szimulálása érdekében. A hat színvektorral rendelkező új ColorSlice paletta szubtraktív színkezelési eljárásokat használ a színek és a telítettség pontos beállításához, hogy a film megjelenését utánozza.
Fúziós szakasz
Az új uVolume funkció lehetővé teszi a VDB volumetrikus fájlok közvetlen importálását, kiküszöbölve a folyadékdinamikai szimulátorokból stb. származó volumetrikus adatok időigényes konvertálását. Az importált effektek, például a füst, a tűz, a felhők vagy a robbanások kreatív vezérlését is lehetővé teszi, beleértve a sűrűség, a hőmérséklet és a színparamétereket. Egy másik új eszköz, a MultiPoly, egyetlen listában jeleníti meg az összes maszkot, kiküszöbölve a csomópontok közötti váltogatást a gyorsabb és pontosabb rotoszkópálás érdekében. Ideális összetett projektekhez: a felhasználók egyetlen helyről megtekinthetik, kiválaszthatják, hozzáadhatják és szerkeszthetik az egyes maszkokat, átkapcsolhatják azok láthatóságát és beállíthatják az egyéb paramétereket.
Fairlight szakasz
Az új IntelliTrack AI mozgáskövető eszköz szintén a DaVinci Neural Engine technológiát használja, és Fairlightban használható az emberek vagy tárgyak automatikus követésére, majd a hang automatikus pásztázására. A videóadatokon alapuló AI pásztázással a párbeszédek gyorsan feldolgozhatók, beleértve a párbeszédsávok elkülönítését a háttérhangoktól és a szoba visszhangjától. A felhasználók könnyedén csökkenthetik a háttérzajt, és újrakeverhetik vagy eltávolíthatják a párbeszéddel keveredő hangokat, például a terepen rögzített videók esetében, beleértve a forgalmas helyeken készült interjúkat is.
A Ducker Track FX lehetővé teszi, hogy egy sáv automatikusan beállítsa egy másik sáv szintjét anélkül, hogy bonyolult oldalláncú tömörítést vagy automatizálási görbéket kellene beállítani. A felhasználók automatikusan beállíthatják a zene vagy a háttérzaj alacsonyabb szintjét, ha párbeszéd van jelen. A vezérlők szelektív szintbeállításokat tartalmaznak a hang, a dobok, a basszusgitár, a gitár és a sáv egyéb elemei számára. Ezáltal a vokálsávot instrumentális sávra változtathatja, automatizálhatja a változtatásokat, és megváltoztathatja a zenei keverést, hogy egy másik hangszert hangsúlyozzon, mint amit az eredeti keverés tükrözött.
Az ambisonic surround hangzás egy új gömb alakú formátum, amely lehetővé teszi a hangmérnökök számára a gömb alakú hangsávok felvételét, keverését, monitorozását és exportálását. A Fairlight mostantól teljesen integrált natív ambisonic hangtámogatással rendelkezik, beleértve a natív effektfeldolgozást, a 2D és 3D pásztázást, a binaurális hallgatást, a dinamikus mérést a böngészőben és a fej pozíciójának követését.
Új DaVinci Resolve 19 funkciók