Megérkezett az Atomos Storyboardmárciusi kiadása, amelyben három, Atomos termékekkel kapcsolatos esettanulmányt talál.
AWPP, a kommunikáció és a reklám világvezető vállalata egyedülálló Creative Tech Apprenticeship programot kínál, amely gyakorlati képzést biztosít a kreatív technológia területén. Ez a program lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy kreatív technológiai készségeket szerezzenek és fejlesszék művészi hangjukat azáltal, hogy vezető marketingügynökségeknél valós projekteken dolgoznak. A tavalyi év egyik legizgalmasabb projektje egy együttműködés volt az ARRI Stage Londonnal, Európa egyik legnagyobb virtuális produkciós stúdiójával. Ez a projekt megmutatta, hogy az olyan fejlett technológiák, mint az Atomos rendszerek hogyan segíthetnek életre kelteni az ötleteket.
Egy ilyen nagyméretű virtuális stúdióban történő forgatás egyik kulcsfontosságú technikai eleme az időszinkronizáció - a timecode. Ben Colson, a projektért felelős digitális képalkotási technikus (DIT) elmagyarázta az Atomos UltraSync rendszerét használó időkód-szinkronizálás fontosságát. Az UltraSync rendszer biztosítja a pontos, vezeték nélküli időkódszinkronizációt az összes kamera, hangrögzítő és különösen a LED-fal között, ami létfontosságú egy ilyen típusú produkció esetében."
Az UltraSync rendszer lehetővé teszi az összes eszköz vezeték nélküli szinkronizálását, minimalizálva a kábelezést és megkönnyítve az olyan technológiákkal való munkát, mint a Steadicam, amely teljesen vezeték nélküli volt a projekt során. A technológia, amely rövid távolságok esetén Bluetooth-t , nagyobb hatótávolság esetén pedig rádiófrekvenciát használ, rugalmasságot kínál a különböző gyártási környezetekhez. Ehhez a projekthez Atomos Shogun Ultra monitor-felvevőket használtak, amelyeket Canon C500 MkII és C70 kamerákhoz csatlakoztattak az interjúk és a kulisszák mögötti felvételek készítéséhez. Ez a technológiai megközelítés lehetővé tette akár hét kamera zökkenőmentes szinkronizálását, ami elengedhetetlen volt a forgatás zökkenőmentes lebonyolításához.
Brett Danton rendező és DOP, a virtuális gyártás elismert szakértője a következőket mondta: "Az UltraSync használata a Steadicam és a képernyő vezeték nélküli szinkronizálására teljes forradalmat jelentett számomra. Ez az új technológia valóban megkönnyítette a munkánkat és leegyszerűsítette a gyártást."
Nazim Djoudi filmproducer nemrég fejezett be egy rendkívüli projektet, amelyben élő koncertet rögzített a történelmi Wieskirche templomban. Az AirGlu™ szinkronizációs technológiával ellátott 8 Ninja monitor-felvevő segítségével megkönnyítette a gyártást és az utómunkálatokat, és egy kivételes videót készített a Bajor Állami Zenekarral.
A Wieskirche az UNESCO világörökség része, amely gyönyörű barokk építészetéről ismert, és Djoudi egyedülálló lehetőséget kapott, hogy ő legyen az első filmes, aki professzionálisan rögzíthetett egy élő koncertet ezen a helyszínen. "Az első professzionális élő koncert felvétele a Wieskirchében hatalmas megtiszteltetés és mély élmény volt számomra" - mondja Djoudi. "Egyedülálló lehetőség volt, ahol nem lehetett hibázni." Djoudi gondosan előkészítette a projektet, tanulmányozta a zenét és a templom méreteit, hogy optimalizálja a kamerák, fények és mikrofonok elhelyezését. "Az ilyen projekteknél az előzetes gyártás és az időbeosztás kulcsfontosságú" - magyarázza Djoudi.
A koncertet nyolc kamerával, tizenkét lámpával, számos mikrofonnal és a nagy teljesítményű hangátalakítóval rögzítették. Djoudi négy Nikon Z8 és négy Z6 kamerát használt, mindegyik Ninja monitor-rekorderrel és Atomos Connect modulokkal felszerelve, 4K ProRes 10 bites NLOG-ban rögzítve. "Másodperceken belül ellenőrizhetem a felvétel formátumát és finomhangolhatom az expozíciós beállításokat, hogy a kamerák a lehető legjobb dinamikatartományt érjék el" - magyarázza.
Djoudi a Ninja nagy felbontása és intuitív felügyeleti eszközei, például a hullámforma miatt hagyatkozott a Ninjára. "A Ninja eszközei lehetővé tették, hogy sokkal gyorsabban kapjak eredményeket, ami kulcsfontosságú az élő produkcióban, ahol az idő kulcsfontosságú" - mondja. Az Atomos Connect modulokba integrált AirGlu™ technológia szinkronizálta Djoudi számos audio- és videoforrását, ami leegyszerűsítette a forgatáson való termelést. "Amikor először fedeztem fel az Atomos Connectet, nem voltam biztos benne, hogy jó befektetés lesz-e. Miután kipróbáltam két modult, rájöttem, mennyire hasznosak, és további hatba fektettem be" - emlékszik vissza Djoudi. "Most már minden kamerámba be van építve a timecode, ami jelentősen felgyorsítja a vágást, függetlenül attól, hogy hány csatornával dolgozom."
A redundancia biztosítása érdekében az UltraSync Blue modulokat a Zoom F8n Pro külső hangrögzítőkhöz csatlakoztatták , hogy az AirGlu segítségével Bluetooth-on keresztül továbbítsák a timecode-ot. Ez a beállítás biztosította, hogy minden külső eszköz ugyanazt a timecode-ot jelenítse meg. "Az AirGlu segítségével a tízcsatornás utómunka során a hang szinkronizálása gyerekjáték" - jegyzi meg. Miután a forgatás befejeződött, a videó- és hangfájlokba beépített időkód nagyban megkönnyítette a szerkesztési folyamatot. "Az AirGlu órákat spórolt meg nekem az utómunka során. A szerkesztés sokkal élvezetesebb, és lehetővé teszi, hogy a kész terméket sokkal gyorsabban átadjam az ügyfélnek" - mondja Djoudi.
Az orvosi karrierje mellettJohn Mamutil, a Sydneyben élő fogszabályozó orvos régóta szenvedélye a filmezés és a fotózás. "Amióta az eszemet tudom, érdekel a fotózás" - mondja John. A fogszabályozás mellett John szoftvertervező is, és egy kis fejlesztőcsapatot vezet. "Az évek során rájöttem, hogy a szoftverekben szinte bármi lehetséges. Fokozatosan belekóstoltam a filmezésbe, és elkezdtem felépíteni egy gyűjteményt csodálatos filmes és hibrid kamerákból" - teszi hozzá.
Nem sokkal az Atomos Ninja monitor-felvevőkbe való beruházás után John hamar rájött, hogy milyen fontos szerepet játszanak a filmezésben. "A Ninják nélkülözhetetlenek voltak ahhoz, hogy megértsem a ProRes és a RAW videó előnyeit" - magyarázza. A monitor beépített funkciói, mint például a Waveforms, a False Color és a Focus Peaking, nagyban javították a munkafolyamatát. "Szeretem a hordozhatóságukat. A kijelző mérete ideális, a minőségi képernyő pedig tiszta és éles képet biztosít" - teszi hozzá.
Amikor az Atomos tavaly áprilisban bejelentette a Ninja Phone-t, John izgatott volt, és azonnal elhatározta, hogy kipróbálja az új terméket. A bilincset egy iPhone 15 Pro Max készülékre erősítette, és egyetlen HDMI-kábellel csatlakoztatta a kamerához. "A Ninja Phone-t minden videózással kapcsolatosdologra használom. Fantasztikus olyan kamerákhoz, amelyeknek nincs dönthető vagy mozgó LCD-képernyőjük" - osztja meg tapasztalatait.
A Ninja Phone képes az iPhone 15 és 16 Pro, valamint az iPad Pro készülékeket professzionális videomonitorokká alakítani. "Lenyűgözött a készülék minősége. El sem hittem, hogy milyen könnyű" - mondja John.
Az Atomos Ninja Phone alkalmazással John ugyanazokhoz a beépített funkciókhoz férhet hozzá, mint a Ninja monitorok. "Imádom használni az eszközt az anamorfikus objektívek összenyomódásmentesítésére - ez egy kihagyhatatlan eszköz a filmeseknek" - jegyzi meg. A Ninja Phone a legújabb firmware-rel 10 bites Apple 4K ProRes videók rögzítésére is képes. "Csodálatos, hogy az iPhone-omat prémium monitorként és felvételi eszközként használhatom. Izgatottan várom, mit hoz a Ninja Phone következő evolúciója" - mondja John.
John számára az Atomos termékek kulcsfontosságú részét képezik filmes felszerelésének. "Az Atomos az első számú választásom, mert hihetetlenül vonzónak találom a kamerákhoz kábellel csatlakoztatott monitorok koncepcióját" - mondja. "A kisebb képernyővel rendelkező kamerákhoz, mint például a Canon C80 vagy a Sigma FP, elengedhetetlen egy olyan külső monitor, mint a Ninja Phone."